socialstyrelsen_2015_v2.png
bolig.png
Du er her:

Netværksmøder 2012

Meld dig til netværksmødet nu!

Tema: Det sociale nævn som klageinstans og samarbejdspartner

De sociale nævn i Nordjylland, Region Syd og Region Hovedstaden præsenterer deres organisatoriske opbygning og struktur. Netværksmødet sætter ligeledes fokus på sagsbehandlingen af en klagesag: hvilke oplysninger har nævnet brug for? Hvad lægger det vægt på?

De sociale nævn ser nærmere på daglig praksis, praksisundersøgelser generelt og på konklusionerne af en undersøgelse om boligændringer, der blev foretaget i 2010.

 

Netværkets konsulent Anne Christensen glæder sig til at byde jer velkommen.

 

Tid og sted

I år afholdes netværksmøderne i København, Vejle og Aalborg, alle i tidsrummet 13.00-16.30 på følgende datoer:

 

Mandag d. 1. oktober
Aalborg
Energi Nord Lounge
Harald Jensens Vej 9
9000 Aalborg

Tirsdag d. 2. oktober
Vejle
Torvehallerne
Kirketorvet 10 – 16
7100 Vejle

Torsdag d. 4. oktober
København
Firts hotel
Molestien 11
2450 København SV

 

Program

13.00 – 13.15
Velkomst v/ Anne Christensen, ViHS, Socialstyrelsen

 

13.15-15.30
Det sociale nævn som klageinstans og samarbejdspartner

Præsentation af Det sociale nævn og dets sekretariat:

  • Den organisatoriske opbygning og struktur
  • Opgavesammensætningen, herunder nævnets rolle
  • Deres målsætninger

Sagsbehandlingen af en klagesag:

  • Sagsgang
  • Hvilke oplysninger har Det sociale nævn brug for?
  • Hvad lægger nævnet vægt på

Kaffepause


Det sociale nævn fortsat

Praksis – eksempler og tendenser fra daglig praksis

 

Vejledning og rådgivning:

  • Telefonisk og pr. mail (hvilke spørgsmål får Det sociale nævn typisk fra kommunerne)
  • Formidling / undervisning

Kl. 15.45 – 16. 30

Præsentation af bolig.hmi.dk, status og fremtidsplaner. Tips og tricks til at få mest mulig nytte af bolignetværket samt deltagernes feedback til Socialstyrelsen v/ Maja Müller, Webredaktør, ViHS, Socialstyrelsen.

 

Tak for i dag v/ Anne Christensen, ViHS, Socialstyrelsen

Programmet varierer lidt mellem Aalborg, Vejle og København pga. de forskellige nævns præsentationer.
 

Forplejning

Der vil på møderne blive serveret isvand, frugt, te, kaffe og kage
 

Tilmelding

Hvert møde har plads til max 75 deltagere fra Online-netværket bolig.hmi.dk. Tilmelding skal ske senest en uge før det møde, du ønsker at deltage i.
Tilmeldingen sker via mail til Lone Juncker lkj@socialstyrelsen.dk  

I mailen bedes du skrive:
• Navn
• Stilling
• Telefonnummer
• Kommune/organisation
• Sted i landet, hvor du ønsker at deltage

Vær opmærksom på, at tilmeldingen er individuel.

Udgivet: 05-09-2012
Publiceres fra:
19-08-2019
Publiceres fra:
06-08-2019
Publiceres fra:
31-07-2019
Publiceres fra:
03-07-2019
Overskrift:
Dato:
16-08-2019
Dato:
13-08-2019
Dato:
11-07-2019
Dato:
03-07-2019
Dato:
14-06-2019
Overskrift:
Dato:
07-06-2019

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk

luk Cookies - Vores hjemmeside bruger cookies. Hvis du anvender vores hjemmeside accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Hvad er cookies? Læs mere