socialstyrelsen_2015_v2.png
sidliggodt.png
Du er her:

Kommunikations på tværs af faggrupper

Hvordan sikrer vi god og konstruktiv kommunikation? Proceskonsulent Karin Pedersen kom med et bud på dette på SidLigGodtkonferencen 2014.

Kommunikation på tværs af faggrupper er et relevant emne inden for de fleste fag – ikke mindst når det gælder dialogen mellem sundhedsfagligt personale og terapeuter. 

Som inspiration til hverdagen, præsenterede proceskonsulent Karin Pedersen en række vigtige opmærksomhedspunkter i forhold til den gode kommunikation, da hun den 28. januar holdt oplæg på SidLigGodtkonferencen.


Grobunden for god kommunikation er positive tanker

Helt centralt for den god kommunikation er, at have fokus på det positive. Hvis vi i samarbejdet altid forsøger at fokusere på det positive, bliver kommunikationen også lettere.”Det vi fokuserer på, tiltrækker vi. Så når vi fokuserer på det positive, er det de positive ting vi ser, og når vi ser på det negative er det det, vi tiltrækker.” sagde Karin Pedersen og fortsatte: ”De fejl vi laver, og de ting vi undlader at gøre, vejer tungere end de rigtige og de gode ting. En kritisk sætning fylder mere end en positiv.”


Derfor er god kommunikation på tværs af faggrupper, et spørgsmål om at fokusere på det rigtige og positive i samarbejdet, og opfordre til at der kommer mere af dette.


”Fortæl historier om, hvordan din kollega er, når hun er allerbedst. For hver gang vi nævner noget positivt, får vi mere af det.”


Præsentationen stammer fra SidLigGodtKonferencen, som blev afholdt den 28. januar 2014. Du finder Karin Pedersens oplæg samt alle de andre spændende oplæg fra dagen her (Præsentationer, SidLigGodtkonferencen 2014).

Udgivet: 17-02-2014

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk

luk Cookies - Vores hjemmeside bruger cookies. Hvis du anvender vores hjemmeside accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Hvad er cookies? Læs mere