socialstyrelsen_2015_v2.png
bil_1.png
Du er her:

DUKH samler erfaringer med støtte til køb af bil

I 2016 fik Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH) 264 henvendelser om støtte til køb af bil. Erfaringerne herfra er samlet i en opsummerende artikel i DUKH-nyt nr. 5, 2017.

DUKH's 264 henvendelser på bilområdet, alene sidste år, har været af forskellig karakter, men typisk har de ligget inden for områderne:

  • Særlig indretning
  • Afgiftsfritagelse
  • Førtidsudskiftning
  • Kørselsbehov
  • Billigst egnede bil.

I artiklen kan du blandt andet læse om, hvilke retssikkerhedsmæssige problemfelter henvendelserne berører, få beskrivelser af udvalgte henvendelser og læse DUKH's overvejelser i forhold til lange sagsbehandlingstider, billigst egnede bil og særlig indretning.


Hent artiklen, Støtte til køb af bil efter servicelovens §114

 
Udgivet: 18-04-2017
Publiceres fra:
01-04-2019
Publiceres fra:
27-03-2019
Publiceres fra:
23-09-2015
Dato:
06-05-2019
Dato:
26-04-2019
Dato:
11-04-2019
Overskrift:
Dato:
10-04-2019
Overskrift:
Dato:
02-04-2019
Dato:
26-03-2019
Dato:
13-03-2019

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk

luk Cookies - Vores hjemmeside bruger cookies. Hvis du anvender vores hjemmeside accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Hvad er cookies? Læs mere