socialstyrelsen_2015_v2.png
kommunikation.png
Du er her:

Tips til netværkets nye deltagere

en gruppe mennesker sidder om et bord med computere

Kom godt i gang med din brug af kommunikationsnetværket. Uanset om du er ny eller blandt de mere erfarne brugere af et e-netværk, er her en række gode råd


Trin 1 – opret dit eget log in
Hvis ikke du har oprettet et log in og hvis din kommune/arbejdsplads abonnerer på bilnetværket, kan du oprette dit personlige log in via dette link: Tilmelding til kommunikationsnetværket

Trin 2 – din profil
Kommunikationsnetværket er din hjælp til at spare tid i arbejdsdagen, men det er også din mulighed for at netværke med kolleger og måske kommende samarbejdspartnere eller arbejdsgivere. I din profil kan du skrive en kort præsentation af din uddannelsesbaggrund, dine erfaringer og dit nuværende arbejdsområde Her kan du også tilføje et foto af dig selv. På den måde bliver det også nemmere at genkende hinanden, når vi mødes til netværksmøder, kurser eller konferencer.


Under din profil kan du også, så tit du ønsker det, ændre din adgangskode. Hvis du deltager i flere af Hjælpemiddelinstituttets netværk, og ønsker samme adgangskode, skal du IKKE tilmelde dig som ny bruger. Du skal blot sende en email med dit navn og ansættelsessted, samt angivelse af hvilket netværk, du ønsker at deltage i, til Janne Sewell.

Trin 3 – tjek netværkets tilbud
Rekrutter din næste kollega ganske gratis:

Gratis jobannoncer

 

Søg råd ved netværkets juridiske team eller søg i lovgivning, vejledninger, principafgørelser m.m:
Adgang til juridisk rådgivning
Oversigt og link til relevant lovgivning, vejledninger, bekendtgørelser mv.

Oversigt med resumé og link til alle relevante principafgørelser inden for kommunikationsområdet

 

Hent ny viden via redskaber, litteratur og andet materiale:
Omfattende oversigt over relevant litteratur og andre materialer med resumé og evt. link til kilden
Henvisninger med link til relevante hjemmesider


Tjek udbuddet af hjælpemidler:
Oversigter over relevante hjælpemidler i form af online kataloger kataloger


Del erfaringer og spørgsmål med netværkets deltagere:
Forum, hvor du kan stille spørgsmål eller dele erfaringer 

Tip journalisten

Trin 4 – om god opførsel i Forum
Som deltager i Hjælpemiddelinstituttets online netværk er der ligesom på resten af nettet, en række regler for god opførsel. God opførsel på nettet kaldes også net-etikette eller, populært sagt, for netikette.
Læs Hjælpemiddelinstituttets netikette

Trin 5 - Brug netværket og del din viden
Formålet med netværkets Forum er vidensdeling.
Når I stiller et spørgsmål i forbindelse med en specifik sag, må I meget gerne vende tilbage og fortæller os andre, hvad I valgte at gøre. Klik ind på det oplæg/spørgsmål som i tidligere oprettede, og opret et nyt svar, hvor I deler jeres sagsafgørelse med os.

Uanset jeres spørgsmål, så er I næppe den sidste som grubler over sådan en sag, så lad os andre lære af jeres eksempel.

Spørgsmål til brug af kommunikation.hmi.dk
Kontakt netværkets moderator, Heidi Egelund

heg snabel-a hmi punktum hmi
eller pr telefon: +45 41 95 14 72

 

Udgivet: 31-03-2010

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk

luk Cookies - Vores hjemmeside bruger cookies. Hvis du anvender vores hjemmeside accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Hvad er cookies? Læs mere