socialstyrelsen_2015_v2.png
kommunikation.png
Du er her:

Telefonlinje for mennesker med handicap, der føler sig ensomme

Venskabslinjen er en telefonlinje, hvor frivillige med handicap taler med og rådgiver andre mennesker med handicap, som måske mangler nogle at tale med i dagligdagen. Det skaber rum for de gode, såvel som de svære samtaler.  

Venskabslinjen er et vigtigt initiativ, som kan være særligt givende for de personer med handicap, som føler sig ensomme. Telefonlinjen giver dem mulighed for at snakke med én om alt fra problemer, som de ønsker hjælp til at løse til gode oplevelser, som de gerne vil dele med andre.


Venskabslinjen er organiseret af Hverdagsaktivisterne og bliver passet af frivillige. De frivillige på Venskabslinjen har deltaget på et kursus, hvor de er blevet undervist i håndtering af telefon, kommunikation, den gode samtale og takling af svære samtaler.


Efter Venskabslinjen sendte live på Facebook ringede 22 mennesker efterfølgende ind for at tale med en af de frivillige telefonpassere.


Læs mere om Venskabslinjen på København Kommunes hjemmeside. 



Udgivet: 17-08-2020
Publiceres fra:
28-04-2022
Publiceres fra:
25-04-2022
Overskrift:
Publiceres fra:
08-04-2022

- Bil

- Bolig

- Kommunikation

- SidLigGodt

Dato:
02-05-2022
Overskrift:
Dato:
05-04-2022
Overskrift:
Dato:
04-04-2022
Dato:
10-03-2022
Overskrift:
Dato:
01-03-2022
Dato:
31-01-2022

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk