socialstyrelsen_2015_v2.png
kommunikation.png
Du er her:

Nyt på Vidensportalen: Forløbsbeskrivelse for børn og unge med komplekse følger af cerebral parese

Forløbsbeskrivelsen for børn med cerebral parese formidler den nyeste viden om bl.a. indsatser rettet mod kommunikation. 

En ny forløbsbeskrivelse sætter fokus på, hvordan man bedst kan tilrettelægge undervisning og andre relevante indsatser til børn og unge med komplekse følger af cerebral parese.


Du kan bl.a. læse om, hvordan alternativ og supplerende kommunikation (ASK) hjælper børn med kommunikationsvanskeligheder med at kunne deltage i leg med venner, undervisning og fritidsaktiviteter.


Forløbsbeskrivelsen omhandler også, hvordan videoanalyse i tværfaglige teams øger forståelsen af barnet og dermed kan give idéer og inspiration til, hvordan samvær, omsorg, pædagogiske aktiviteter og undervisning kan tilrettelægges, så det støtter op om barnets mulighed for at indgå positivt i samspil med omgivelserne.


Socialstyrelsen har udarbejdet forløbsbeskrivelsen i samarbejde med Undervisningsministeriet, Sundhedsstyrelsen, KL, Danske Regioner samt øvrige eksperter og interessenter.


Læs forløbsbeskrivelsen på Vidensportalen.

 
Udgivet: 05-09-2019
Publiceres fra:
03-10-2019
Publiceres fra:
27-09-2019
Publiceres fra:
11-09-2019
Publiceres fra:
10-09-2019

- Bil

- Bolig

- Kommunikation

- SidLigGodt

Dato:
10-10-2019
Overskrift:
Dato:
07-10-2019
Dato:
25-09-2019
Dato:
24-09-2019
Overskrift:
Dato:
28-08-2019
Dato:
28-08-2019
Overskrift:
Dato:
12-08-2019
Dato:
29-07-2019

Socialstyrelsen - Telefon: 72 42 37 00 - Email: info@socialstyrelsen.dk

luk Cookies - Vores hjemmeside bruger cookies. Hvis du anvender vores hjemmeside accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Hvad er cookies? Læs mere